Interjú az Emirates magyar légiutas-kisérőjével

Egy új sorozat indul a blogon, ahol különleges munkákat végző ismerőseimet keresem meg és kérdezem őket mindenről, ami izgalmas lehet.

Ha érdekel, hogy kik a legidegesítőbb utasok egy stewardess szerint vagy hogy milyen nehéz bekerülni az Emirateshez, és tényleg álomfizetés kapnak e? Akkor tarts velem.

Az első interjú alany Ella (akinek a nevét megváltoztattuk a személyes jogok védelme érdekében) , ha valakit nehéz elkapni egy interjúra, akkor az egy Dubaiban élő Emirates légiutas-kísérő. Ella a legritkábban tartózkodik egy helyen hosszabb ideig, vagy mondhatnám úgy is, hogy egy időzónában, de most a szerencsétlenség szerencséje, hogy 3 hétig karanténba kerültek, így jöjjenek a kérdések:

Mennyire nehéz bekerülni az Emirateshez?

Ez változó. Nekem elsőre sikerült, míg ismerek több olyat, akiknek 5-6 próbálkozásba tellett bekerülni. A próbálkozások között fél évnek kell eltelnie.

Mekkora a túljelentkezés?

Nagy. Évente kb. 200 000-en jelentkeznek és ennek csak az 5%-a kapja meg a Golden Call-t (szerk. a felvételt jelentő hívást).

Forrás: Emirates.com

Mik az előkövetelmények?

El kell érni egy bizonyos magasságot, valamint a jó angol tudás. Hivatalosan ez a kettő, de jóval több kell ahhoz, hogy valakit fel is vegyenek, mert sokakat nem vesznek fel hiába elég magasak vagy tökéletesen beszélik az angolt.

Kiknek ajánlod ezt a munkát?

Bárkinek, aki kalandvágyó. Akit nem zavar, hogy nap mint nap ki kell lépnie a komfortzónájából. Aki kozmopolita és képes naponta több tucatnyi különféle kultúrák között mozogni.

Mennyire volt nehéz a tréning, mindenki tudta teljesíteni?

Őszintén szólva nehéz volt. Szigorú szabályok voltak és a falnak is füle van a training college-ban. A késést abszolút nem tolerálják, egy percet sem. Ugyanez vonatkozik a mobiltelefon használatra. A tréning minden része gondosan meg van tervezve, hogy felkészítsenek minket minden adandó szituációra.

Milyen lakhatási körülményeket biztosít a cég?

A cég állja a lakhatást és ezt két formában teszi meg: vagy Company Accomodation, ezt általában egy vagy két másik emberrel kell megosztani, de mindenkinek van saját szobája és hozzá tartozó fürdőszobája, vagy Live Out, ami azt jelenti, hogy a cég ad egy bizonyos összeget, aminek fedeznie kell az albérletet. Az utóbbit tudtommal csak házasoknak adják most már. A számlákat is állja a cég, kivétel az internetet.

Az új egyenruha a koronavírus járvány alatt

Hogy néz ki egy munkanapod?

Ez is változó. Ha van egy olyan munka, ahol minden nap más – ez az. Ez függ attól is, hogy hova megyek, egy turnaround, vagy layover? Az első azt jelenti, hogy nem szállunk ki a repülőgépből, csak felvesszük az utasokat és jövünk vissza Dubai-ba. A layover pedig azt jelenti, hogy bizonyos ideig (általában 24 óra) az adott városban megszállunk.

Mennyi időd van várost nézni?

A leggyakoribb eset az, hogy 24 órát tartózkodunk az adott helyen, de vannak olyan esetek, például késés vagy az időjárás miatt, ahol ezt meghosszabbítják és így lehet akár 72 óra is.

Melyik volt a kedvenc helyed ahol jártál és miért az?

Afrika. Teljesen más világ, mint amihez egy európai szokott. Az emberek hihetetlenül közvetlenek, iszonyú jó hangulata van Afrikának. Nagyon önfeledtnek éreztem ott magam. Zenélnek, énekelnek, táncolnak bárhol, akár mezítláb a porban.

Tényleg álomfizetést kaptok (magyar átlaghoz képest)?

Mondhatni igen, mert nem sok kiadásunk van ahhoz képest, hogy mennyit keresünk. Viszont azt meg kell jegyeznem, hogy Dubai-ban elég drága az élet.

A kezdő bér havonta átlagosan 700 ezer forintnak megfelelő összeg – Forrás: Pénzcentrum, 2018.

Ha layovered van akkor ott mindent a cég fizet?

Igen. (szerk. az idegen országban való 24-72 órás ott tartozkodás alatt mindent fizetnek, így a személyes kiadások tényleg nagyon alacsonyak).

Forrás: Emirates.com

Mi a legnehezebb ebben a szakmába, amire sokan nem is gondolnak?

Szigorú szabályok vannak, a repülőn szinte minden percünk be van osztva és amíg úgy tűnhet az utasnak, hogy a stewardess csak időnként végigsétál a folyosón, addig az igazság az, hogy több tucatnyi ember kívánságát kell teljesíteni, orvosi esetekhez rohanni stb.

Kiket tartasz a legszörnyűbb utasoknak?

Talán azok, akik a hívógombbal visszaélnek. Eredetileg azt azért szerelték fel az ülések felé, hogyha valami vészhelyzet van vagy mondjuk valaki rosszul lesz, akkor gyorsan tudjanak jelezni. Ma már valaki ezt arra használja, hogy 10 percenként gin tonikot rendeljen.

Ha további izgalmas részletekre vagy kíváncsi egy utaskísérő életéből, akkor  feltétlenül lájkold a Facebook oldalunkat, mert oda biztosan felfog kerülni a 2. rész is. További 13 izgalmas kérdés – válasz párral 😉

Addig is köszönöm, hogy végig olvastad remélem tetszett, észrevételeidet kérlek írd meg az Instagramra vagy a Facebookra.

Én Illés voltam a Gyere Utazzunktól,

Sziasztok

Ez is érdekelhet:

2 thoughts on “Interjú az Emirates magyar légiutas-kisérőjével

  1. Szia!
    Az interjualanyod minden bizonnyal azt is elmondta, hogy az Emirates nem igazan toleralja a hasonlo maganakcioban adott interjukat, ilyentol sokkal kevesebbert is mondtak mar fel dolgozonak. Amilyen helyzetben pillanatnyilag a legitarsasagok vannak, senkinek sem biztos az allasa, nem lenne jo ujabb okot adni arra, hogy ezert barki is fegyelmit kapjon. Eszter nevvel pedig joparan dolgoznak az Emirates-nel, es gondolom nem orulne egyikojuk sem, ha igaztalanul vadolnak, szankcionalnak oket. Ezert – ha mar valakinek a sajat bator akciojakent tortent a beszelgetes – celszeru lenne olyan alnevet valasztani a tortenet “fohosenek”, amilyennel biztosan nincs magyar legiutaskiseroje a legitarsasagnak. Remelem az ismerosod ebben is segiteni tud majd, mielott barkinek problemaja adodna egy ilyen meggondolatlan cselekedetbol

    Udv!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük